Lejevilkår

Lejevilkår

Nedenstående vilkår accepteres, når der indgås lejeaftale med Åbyhøj Idrætscenter.

 

Generelt:

Der henvises generelt til de ordensregler, der er tilgængelige her på vores hjemmeside.

Misligholdelse af reglerne kan medføre en ekstraregning.

Foreningsbestyrelsen forbeholder sig ret til at sige nej til en booking, hvis det vurderes, at det ikke “passer” til ÅIC’s lokaler.

Bestyrelsen/halbestyrerne forbeholder sig ret til at lukke et arrangement, hvis lejevilkår eller ordensreglerne ikke overholdes.

Det er et krav fra udlejers side, at lejer er myndig. Foreninger/institutioner/skoler/virksomheder skal have en myndig repræsentant til stede i lejeperioden. Privat lejer skal selv være til stede under lejeperioden.

 

Adgang:

Der er adgang til Åbyhøj Idrætscenter (ÅIC) mellem kl. 7.45-23.00. Dørene til centeret vil være låst og alarmen tilkoblet, medmindre lejer er til stede og har låst op.

Døre/alarm betjenes med chip eller kode. Adgang udleveres/sendes til lejer inden lejeforholdets begyndelse. 

  • Mistes adgangsbrikker, da skal halbestyrerne kontaktes øjeblikkeligt for at undgå misbrug og adgangsbrikken erstattes.
  • Deles koden til ÅIC utilsigtet, da skal halbestyrerne kontaktes øjeblikkeligt for at undgå misbrug og koden skiftes. Det er ikke muligt selv at vælge kode.

Til foreningen, hvor der udleveres flere adgangsbrikker, påhviler det den enkelte forening at føre protokol med hvem, der har hvilke adgangsbrikker. ÅIC vil årligt bede foreninger gennemføre kontrol af udleverede adgangsbrikker.

Det lejede skal afleveres aflåst efter brug

Lejer har kun lov til at opholde sig i det lejede lokale/hal samt foyer. Vær opmærksom på, at foyeren er tilgængelig for alle, medmindre andet er aftalt.

Stævner og større arrangementer skal slutte senest kl. 20.

 

Betaling og frister:

Sæson-/Seriebookinger:

Bookinger på fast dag/tid i en periode over 3 uger.

Foreninger/skoler/institutioner/virksomheder opkræves kvartalsvis, som forudbetaling. Betalingsfristen er 14 dage.

Private opkræves for hele sæsonen, som forudbetaling. Betalingsfristen er 14 dage.

Arrangementsbookinger:

Øvrige typer af bookinger end sæson-/seriebookinger.

Leje betales forud ved booking.

Betalingsfristen er 14 dage

Betalingsoplysninger:
Reg.nr.: 9570 Kontonummer: 13233519

 

Annullering og afbestilling:

ÅIC kan annullere enkelte datoer i løbet af sæsonen fx pga. arrangementer. Hvis ÅIC annullerer lejen, får lejer 100% retur.

Sæson-/Seriebookinger:

Afbestilling mere end 12 måneder før lejeperioden er gebyrfrit.
Afbestilling mindre end 12 måneder før lejeperioden er til den fulde leje.

Arrangementsbookinger:

Afbestilling mere end 6 måneder før lejeperioden er gebyrfrit.
Afbestilling mindre end 6 måneder før lejeperioden er til den fulde leje.

 

Aflevering og rengøring:

ÅIC holdes frit for udendørssko. I forbindelse med større arrangementer, hvor dette ikke vurderes muligt, da påhviler det lejer at rengøre gulvet efter brug.

Det lejede skal altid afleveres pænt og ryddeligt.

Der skal vaskes op.

Der skal lukkes/låses døre, tjek venligst alle døre i benyttede rum.

Lejer skal være ude på det aftalte tidspunkt, så der er plads til nye brugere.

Inventar/redskaber skal stå, hvor det stod ved ankomst.

Lejer skal ikke vaske gulve, men alene tørre borde/stole af. Hvis gulvet er beskidt/ fedtet/vådt eller lignende, skal lejer dog rengøre dette.

Køkken og toiletter skal afleveres ryddelige.

Der gøres rent i ÅIC sent om aftenen mandag til torsdag samt søndag. 

Hvis man ødelægger inventar, skal dette erstattes – kontakt halbestyrerne herom.

 

Alkohol og rygning:

Der henvises generelt til de gældende ordensregler.

 

Faciliteter:

I klublokalet findes køkken med vask, køleskab, ovn, kaffemaskine samt service.

Klublokalet kan benyttes i ÅIC’s åbningstid (kl. 7.45-22.00). Klublokalet kan være reserveret af foreningerne til møder eller andre arrangementer. Kontakt halbestyrerne ved ønske om at reservere lokalet.

The-køkkenet skal afleveres pænt og ryddeligt.

Der er i hallen (både 1/3-del og 2/3-del), multisalen og springsalen musikanlæg med bluetooth-tilkobling og phonostik.

Det er forbudt at bruge harepiks i hele Åbyhøj Idrætscenter.

 

Særligt om springcenteret:

Det påhviler udlejer at sikre at stortrampoliner benyttes forsvarligt og med tilstedeværelse af den nødvendige sikkerhedsmodtagning.

Åbyhøj Idrætscenter kan på ingen måde gøres ansvarlig for personskade eller anden materiel skade i forbindelse med anvendelse af springcenteret.

Springgrave: Maksimalt 5 personer på hver springgrav ad gangen. Springgravene skal efterlades helt oppe.

Stortrampoliner: Maksimalt 1 gymnast/springer på hver stortrampolin ad gangen. Må først betrædes når låsearmene er kørt helt væk. Stortrampolinerne skal efterlades låst.

Metalskab: Åbnes med chip og skal efterlades låst. Her kan du betjene hæve/sænk af springgrave, samt åbne/låse stortrampolinerne.

Redskaber: Alle redskaber er ejet af Aabyhøj IF Gymnastik, men må benyttes til rette formål af lejere af springcenteret. Alle redskaber skal efterlades på samme plads efter brug. Erstatningskrav fremsættes ved misbrug eller forsætlig/grov uagtsom opførsel.

Såfremt du ønsker en instruktør tilstede i forbindelse med et arrangement i springcenteret, kontakt da Aabyhøj IF Gymnastik på formand@aaifgym.dk. De forsøger da, at formidle kontakt til en kompetent instruktør. Åbyhøj Idrætscenter og Aabyhøj IF Gymnastik har intet ansvar, men formidler kontakten. Afregning sker direkte til instruktøren til 350kr/time.

 

Kontaktpersoner:

Halbestyrerteamet:

Søren Jensen: 24428220

Morten Nissen: 40268250

halbestyrer@aabyhoej-ic.dk 

Back to top